Czy korekta lakieru jest niezbędna?

Czy korekta lakieru jest niezbędna przed aplikacją powłoki ochronnej?

Jeśli masz roczne auto i zastanawiasz się, czy detailer chce Cię naciągnąć na koszty, mówiąc Ci, że trzeba robić korektę lakieru, to przeczytaj ten artykuł. A co jeśli masz nowe auto, które ledwo co wyjechało z salonu i detailer również sugeruje przepolerowanie lakieru przed aplikacją powłoki? Czytaj więc dalej.

Rzetelny detailer

Sumienny i rzetelny detailer oferuje Ci usługę, z której efektów sam musi być zadowolony. Składa się na to nie tylko efekt wizualny, ale i właściwości danej usługi. Każdy samochód w wyniku użytkowania nabywa pewnych defektów. Mogą to być np. ryski, zanieczyszczenia, utlenianie się lakieru.

Jeżeli lakier nie będzie odpowiednio przygotowany, powłoka nie zwiąże się  w sposób właściwy, a co za tym idzie, jej trwałość nie będzie taka, jakiej oczekujemy. Konsekwencją będzie niezadowolony klient a tego nie chcemy. Dlatego świadomość i rzetelność jest bardzo ważna. Wykonanie usługi bez dokładności i zachowania wszystkich zasad mści się nie tylko niezadowolonym klientem, ale również przy serwisie gwarancyjnym powłoki ceramicznej mamy znacznie więcej pracy, niż powinniśmy mieć co będzie generowało znaczne koszty które ponosimy my. A nie klient.

Powłoka ochronna jak lupa

Powłoka  w procesie detailingu jest jak wisienką na torcie. Podbije wygląd lakieru i nada mu szklistości. Jednak podkreślić należy tutaj fakt, że to dobrze przygotowany lakier samochodu i jego ewentualna korekta w dużej mierze zadecyduje o tym, jaki będzie efekt końcowy i wizualny dla właściciela pojazdu.

Wisienka na torcie smakuje najlepiej, tylko wtedy, gdy tort też jest pyszny. Powtórzę to raz jeszcze, nie ma świetnego efektu powłoki ceramicznej czy elastomerowej bez odpowiednio przygotowanego i wypolerowanego lakieru. Aplikacja powłoki na porysowany lakier będzie skutkowała uwydatnieniem wad. Będą one jeszcze bardziej widoczne. A nie o to w tym wszystkim chodzi.

Podsumowując: Korekta przed położeniem powłoki jest zazwyczaj niezbędna, aczkolwiek do każdego samochodu należy podejść indywidualnie i ocenić stan lakieru pod profesjonalnymi lampami. Czasami wystarczy delikatne polerowanie a czasami konieczna jest korekta lakieru.

Nowe auto, prosto z salonu

Ale co z nowym samochodem? Przecież nie trzeba tutaj nic robić… Niestety tak nie jest. Mimo tego, że auta mają zaledwie kilka kilometrów, nie znaczy to że są w idealnym stanie. Zanim auto trafi do salonu, przebywa długą drogę od fabryki do dealera. Często są to kontenery, wagony, naczepy ciężarówek. Auta mają styczność z wieloma ludźmi, którzy nie pracują z rozwagą niczym złotnik czy jubiler. Gdy auto trafi już do dealera nie zawsze od razu wjeżdża na salon. Czasami stoi na terenie dealera pod chmurką i czeka na nowego nabywcę. W tym czasie przez dni, tygodnie lub miesiące auto jest narażone na czynniki atmosferyczne czy to kwaśne deszcze czy osady metaliczne, przemysłowe lub inne zanieczyszczenia z powietrza które osadzają się na lakierze i nie zawsze są usuwane. Jak więc wygląda przygotowanie auta po takim postoju na wydanie klientowi? Większość dealerów wyposażona jest w myjnie automatyczne a co za tym idzie szczotki lub mniej szkodliwe pianki. Nie każdy sprzedawca samochodów skupia się na idealnym wyglądzie auta. A przecież w świetle salonowych ledów widać każdą mikoryskę. Niektórzy dealerzy mają swoich detailerów, którzy każde auto przygotowują jak należy.

Nasze doświadczenie pokazuje nam, że bardzo rzadko trafiają do nas samochody w stanie idealnym. Ja osobiście miałem przyjemność obsłużyć kilka salonów samochodowych i przygotować kilkadziesiąt aut, większość z aplikacją powłoki ceramicznej. Zdecydowana większość z nich wymagała delikatnego przepolerowania, a kilka wymagało użycia specjalistycznej chemii do usuwania osadów z powietrza. A nie każdy samochód jest oklejony białą folią.

Jeśli decydujesz się na zakup nowego auta i chcesz go zabezpieczyć powłoką ochronną, to przekaż auto profesjonalnemu studio detailingowemu niezwłocznie po odbiorze z salonu samochodowego. Jeśli jednak chcesz odebrać z salonu już zabezpieczone auto, skontaktuj się ze mną, a ja zadbam o to by taka usługę wykonać właśnie w Twoim salonie samochodowym.

Przeczytaj również:  Jak zabezpieczyć lakier w nowym samochodzie – ceramiczna ochrona karoserii?

Czy warto zdecydować się na powłoki ochronne?

Tak, warto. W dobie dzisiejszych, miękkich lakierów z bazą wodną zabezpieczenie lakieru jest koniecznością.

Powłoka ceramiczna tworzy warstwę ochronną o pięknym, szklistym wyglądzie, oraz zapewnia spektrum ochrony, jakiego nie da najdoskonalszy wosk lub sealant.

Efekty wizualne:

– szklistość i nieprzeciętna głębia koloru.

Właściwości ochronne:

– ochrona przed zarysowaniami,
– ochrona przed działaniem silnej chemii,
– ochrona przed działaniem czynników atmosferycznych,
– zapobieganie korozji i oksydacji lakieru,
– łatwiejsza pielęgnacja dzięki właściwościom hydrofobowym.

Trwałość powłoki liczy się w latach, a nie miesiącach. Tak być powinno. Ale bywa równie. Zanim dokonacie wyboru powłoki, skonsultujcie się z detailerem, a miejsce jej aplikacji dokładnie zweryfikujcie.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą zabezpieczenia lakieru –  powłoki ceramiczne oraz elastomerowe.

Pozdrawiam,
Łukasz

 

Czy korekta lakieru jest niezbędna?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń do góry