Oklejanie samochodu folią PPF

Oklejanie samochodu folią bezbarwną PPF – czy warto?

Oklejanie samochodu folią bezbarwną to świetny sposób, by utrzymać karoserię oraz inne elementy jak np. reflektory, lusterka czy klamki w doskonałej kondycji, nawet idealnej. Ze względu na swoją grubość (nawet 190 mikronów) folia nadaje niezwykle skuteczną ochronę powierzchniom, które każdego dnia narażone są na wszelkiego rodzaju uszkodzenia. Pewnie nie raz zdarzyło Wam się obić drzwi przy nieostrożnym ich otwieraniu na parkingu czy też najechać na kamień, który w skutek tego odbił się i pozostawił po sobie brzydki defekt.

Wiecie co zazwyczaj jest powodem otwierania przez mężczyzn drzwi swoim sympatiom? Rysy pod klamkami i wokół nich. 😀

To drobnostki, których ciężko jest uniknąć, a znacząco wpływają na wygląd naszych czterech kółek. Utrzymaniu dobrego wyglądu samochodu nie sprzyjają także czynniki atmosferyczne, jak kwaśne deszcze czy promienie UV. Powodują one, że pojazd wygląda coraz gorzej i ponadto staje się o wiele bardziej podatny na korozję. Spada też tym samym jego wartość rynkowa. Nie jest tajemnicą, że oprócz dobrego stanu technicznego, kwestia wizualna jest równie ważnym aspektem przy wyborze wymarzonego samochodu przez kupującego. Warto zatem pokusić się o takie rozwiązanie, jeśli tylko zależy nam na zachowaniu czterech kółek w perfekcyjnym stanie. Przede wszystkim wtedy, kiedy niemałe pieniądze inwestujemy w nowy samochód i chcielibyśmy się cieszyć jego pięknym wyglądem przez wiele lat. Rewelacyjnie sprawdzi się również w przypadku, gdy mocno zużyty lakier poddamy zabiegowi korekty i chcemy zatrzymać efekt na baaaardzo długo, na lata. Zalecamy jednak montaż folii na nowym aucie. Na autach używanych gdzie wymagana będzie korekta lakieru, będzie proporcjonalnie drożej. Warto wspomnieć jeszcze o elementach uszkodzonych poprzez wypiaskowanie małymi kamyczkami, piaskiem wyrzucanym spod kół auta jadącego przed nami, czyli progi, przedni zderzak i maska mogą być już tak zniszczone, że oklejenie folią będzie albo niemożliwe albo przynajmniej nieestetyczne. W takich sytuacjach warto brać pod uwagę ponowne malowanie uszkodzonych elementów.

Warto wiedzieć, że folia ma zdolność samoregeneracji. Pod wpływem ciepłej wody czy promieni UV znikają z niej wszelkie powstałe rysy. Plusem będzie też fakt, że w każdej chwili możemy zlecić jej ściągnięcie, nie uszkadzając jednocześnie powierzchni lakieru. To trochę tak jak z aplikacją szkła na smartfona – przyjmuje ono wszelkie uszkodzenia, w wybranym momencie możemy je zdemontować, a sam ekran pozostaje nienaruszony.

Jaka jest różnica między zabezpieczeniem samochodu przy pomocy powłoki ceramicznej, a aplikacją folii?

Folia lepiej sprawdza się, gdy naszym głównym priorytetem jest skuteczna ochrona powierzchni. Natomiast powłoka ceramiczna to świetny wybór, jeśli równocześnie stawiamy też na kwestię wizualną, bowiem do jej głównych właściwości należy także silne podbicie blasku i głębi koloru lakieru. Folia zaś to najlepsza ochrona lakieru ale ma też swoje wady. Zwiększa się efekt skórki pomarańczy co większości klientom w ogóle nie przeszkadza. Zaaplikowana folia nie ma tak silnych właściwości hydrofobowych jak powłoki ochronne. Dlatego często oferuje się łączenie obu rozwiązań. Co byłoby idealnym wyborem. Najlepsza ochrona przed zarysowaniami, odpryskami i silne działanie odpychania wody i zabrudzeń przez lata. Sama powłoka ochronna nie daje aż takiej ochrony przed uszkodzeniami. Możemy ograniczyć ilość powstawania mikro zarysowań. Jednak przetarcia , głębsze rysy, odpryski to coś czemu powłoki ochronne się poddadzą.

oklejanie samochodu folią PPF

Reasumując, jeśli zależy nam na dobrym zabezpieczeniu, i na podkreśleniu wyglądu karoserii – wybieramy powłokę, gdy natomiast kierujemy się tylko i wyłącznie chęcią posiadania doskonałego zabezpieczenia, stawiamy wówczas na folię, która tworzy grubszą i skuteczniejszą barierę niż powłoka. Wybór odpowiedniej ochrony uzależniony jest więc od właściciela pojazdu i jego oczekiwań, które każdy profesjonalny detailer zweryfikuje i dobierze najlepsze rozwiązanie.

Koszty? Różnice są spore. Koszt zabezpieczenia folią całego auta zaczyna się od 15 tys. zł. Natomiast powłoki ochronne zaczynają się od ceny 2 tys zł. Dobrym kompromisem jest zabezpieczenie folią najbardziej narażonych na uszkodzenia elementów takich jak maska, zderzak, progi, progi wewnętrzne, słupki piano, wnęki klamek, reflektory czy nawet przednia szyba. Na pozostałych elementach wybierzemy powłokę ochronną. To często wybierana opcja, a koszt o połowę mniejszy aniżeli w przypadku całościowego zabezpieczenia folią.

Czy warto samodzielnie okleić samochód folią?

Jeśli jesteś profesjonalnym detailerem – oczywiście, że tak! W każdym innym przypadku lepiej odpuścić sobie wykonywanie tego zajęcia na własną rękę. Aplikacja folii wymaga sporej dawki wiedzy, precyzji i przede wszystkim dobrego materiału, a także profesjonalnych narzędzi i specyfików. Nic nie wskóramy kupując marnej jakości folię, która nie dość, że nie spełni oczekiwanego zadania, to w dodatku źle nałożona będzie wyglądać po prostu nieestetycznie. Użycie przy tym nieodpowiedniej chemii może poskutkować utworzeniem się plam na lakierze.

Niezmiernie ważne jest, aby folię prawidłowo dociąć, umiejętnie dopasować łączenia oraz dobrze przygotować powierzchnię, a nie każdy ma do tego warunki i predyspozycje. Tak więc tego typu przedsięwzięcia lepiej powierzyć przeszkolonym osobom.

folia PPF - zabezpieczenie samochodu

 

Jeśli chcesz oddać samochód profesjonalistom i wykonać oklejenie samochodu folią bezbarwną, zapraszam serdecznie do nas.

Oklejanie samochodu folią PPF
Przewiń do góry